Waarom is de HEMA stagiair zo'n geniale marketingtruc?

Geloof me, dit is de slimste marketingtruc die je vandaag gaat zien. Grote merken laten influencers spelen met de rol ‘stagiair’ en winnen daarmee sympathie. Dit is waarom dat werkt.

Wat is anti-corporate marketing?

Anti-corporate marketing draait het script om. In plaats van gelikte campagnes laat een merk bewust de menselijke, soms onhandige kant zien voor herkenning en sympathie.

• Grote merk voelt als underdog en benaderbaar.

• Content oogt gemaakt door een medewerker, niet door de afdeling.

• Minder perfect, meer echt en herkenbaar.

• Doel: connectie en sympathie, niet de perfecte façade.

Waarom werkt de HEMA stagiair zo goed?

Het succes van de HEMA 'stagiair' is psychologie. We zien een jonge meid die voor een groot bedrijf gekke dingen doet om views te scoren. Die dynamiek wekt een hulpreflex en het gevoel van de dappere underdog versus het logge systeem.

De twist: ze is geen stagiair maar een slim ingezette influencer. Zo support je niet HEMA het bedrijf, maar die ene persoon die zichtbaar haar best doet. Daardoor voelt de merkbeleving authentieker en vergeet je dat je naar een geregisseerde campagne kijkt.

Hoe pas je deze strategie toe?

Je hoeft geen influencer als stagiair te labelen. De kern is imperfectie en menselijkheid omarmen. Laat medewerkers het gezicht van je bedrijf zijn op social media en geef ruimte voor ongepolijste content die de cultuur echt laat zien.

Schrap eindeloos goedkeuren en toon ook de behind the scenes en blunders. Mensen verbinden met mensen, niet met logo's. Spreek als mens, niet als brochure; zo voelt je merk dichterbij en geloofwaardiger.

Wij kunnen niet wachten om te beginnen! 🎉

Neem contact op om samen te kijken hoe jullie de social game kunnen uitspelen.

Onze experts staan klaar om jou te helpen!

Siebe Vermijs, een van de eigenaren van Van de Socialsde eigenaar van het grootste social media bureauOok een eigenaar van de grootste social media bureau van nederland

Neem contact op

Laat weten hoe wij jou kunnen helpen!

Je bericht is ontvangen,
we nemen snel contact met je op 📞
Oops! Something went wrong while submitting the form.